De laatste dag in Nederland - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Jeroen en Joshi Hofhuis - WaarBenJij.nu De laatste dag in Nederland - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Jeroen en Joshi Hofhuis - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Nederland

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Joshi

31 Augustus 2014 | Nederland, Harderwijk

Vandaag is onze laatste dag in Nederland.

Twee weken geleden zei mijn moeder tegen ons "aanstaande maandag is het nog maar 14 dagen". Vanaf toen kwam het echt bij ons binnen. Na maanden voorbereiden en uitkijken gaan we het nu gewoon echt doen! Wauw!
Sinds dat moment kreeg ik elke dag een groter bewust gevoel van trots en overwinning, ik heb het gedurfd, ik heb het echt gedaan!
Nog geen jaar geleden had ik dit als onmogelijk beschouwd. Mensen die me goed kennen weten dat ik mijn houvast juist vond bij vastigheid en structuur. Maar in mijn ontwikkeling van de maanden daarop heb ik geleerd dat dat een deel van mij is dat ik door (nare) ervaringen in mijn leven als overlevingstechniek heb aangeleerd, en welke langzamerhand het spontane onbevangen avontuuriertje in mij naar de achtergrond heeft geschoven.
De wens om voor lange tijd op reis te gaan zit al jaren lang heel diep in mij. Na de havo was het plan om een jaar naar Australië te gaan. Ik had zelfs al al het spaargeld bij elkaar. Maar ik durfde niet, bang dat ik daarna niet meer zou gaan studeren. Ook na mijn studie was weer het plan om een tijd naar het buitenland te gaan, maar weer koos ik voor veiligheid en zekerheid en nam ik de baan aan die mij bij mijn afstudeerbedrijf werd aangeboden.
Maar nu heb ik het eindelijk geflikt :-)

Joshi wat ben ik blij dat ik je heb leren kennen. Jij hebt mij gestimuleerd om het kind in mij weer terug te vinden. Ik ben dankbaar voor je liefde, je geduld, je zorgzaamheid en vertrouwen. Ik hou van je en ben heel blij dat ik dit avontuur samen met jou mag gaan beleven.
Ook Anne-Job ben ik dankbaar voor al haar hulp bij de vragen en uitdagingen waar ik in vast liep.
Hoewel we feitelijk pas morgen op reis gaan, heb ik de grootste reis voor mijzelf al gemaakt, en dat was de stap om deze grote beslissing te nemen. Ik kies voor mezelf, ik creëer mij eigen pad.
Het gevoel dat ik nu heb is met geen woord te beschrijven, ik voel me echt heel bijzonder, onwerkelijk, raar... Niet gespannen, maar vooral heel erg trots, dankbaar, euforisch...

Daar gaan we dan! Morgenmiddag rijden we naar mijn ouders om daarna samen naar Schiphol te gaan.
Ik denk dat het dan pas echt werkelijkheid wordt op het moment dat we afscheid nemen en door de douane lopen. Dan kunnen we alles van ons af laten glijden, al het regelwerk van de afgelopen maanden, de lijstjes, de 'werk-modus', structuur... Dat alles blijft achter en maakt plaats voor 'vrijheid', 'zijn', 'ontdekken', 'beleven', 'genieten', 'leren'....

Kom Jos, laten we gaan ;-)

  • 31 Augustus 2014 - 18:43

    Linda Van Bokhorst:

    Mooi geschreven Jeroen. Go, go, go, tijd om groot te gaan genieten! Hoezo genieten voor dummies, echt niet! ;-)

  • 31 Augustus 2014 - 19:47

    Joline:

    En wij mogen er getuige van zijn! Wauw!
    Wat zijn wij trots op jullie en de keuzes die jullie maken om dichter bij jezelf te komen en recht te doen aan waar het nou eigenlijk echt om gaat.
    Ga ervoor! En dubbel genieten, ook een beetje voor ons;)
    Dikke kus,
    M & j, zwager en (schoon) zusje ;) voor altijd

  • 31 Augustus 2014 - 21:45

    Jos En Viv:

    Helaas kunnen we jullie niet persoonlijk uitzwaaien op Schiphol, maar we denken aan jullie en wensen jullie eeen geweldig mooi veilig avontuur om nooit te vergeten!!! Vanuit het minder avontuurlijke Frankrijk HEEL VEEL PLEZIER!!!!
    Dikke knuffels

  • 01 September 2014 - 18:24

    Sasja:

    Wat een mooie woorden Jeroen....WAUW!!!! Ik voel ook 'trots' als ik dit lees!
    Heerlijk dat jullie dit bijzondere avontuur gaan beleven "lekker saampjes"!
    Geniet ontzettend van al het moois dat op jullie pad komt!
    Dikke knuffel xxx jz Sas

  • 03 September 2014 - 15:17

    Inge Van Beek:

    Veel plezier jullie! Geniet!
    Groetjes Ing

  • 07 September 2014 - 09:08

    Hans En Joke:

    Prachtig verwoordt Jeroen. Na dit proces kan deze reis een geslaagd avontuur worden. Samen sterk. Jullie zijn al een paar dagen onderweg, we hopen dat het begin al geweldig is geweest en dat jullie niet al te veel last hebben van een cultuurshok. Geniet! Kus en knuffel van ons.

  • 20 September 2014 - 20:23

    Jose:

    WoW wat een mooie woorden en wat een mooie reis vooraf!

    Liefs Guido jose en Luuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen en Joshi

Wij zijn Jeroen (30) en Joshi (28) en komen uit Harderwijk en Ermelo. Ruim 3 jaar geleden zijn wij elkaar tegen gekomen en sinds twee jaar wonen wij samen in een knus flatje in Harderwijk. Begin 2014 hebben wij ervoor gekozen om een grote, lange reis naar Azië te maken. Naast het mogen zien en beleven van de vele mooie plekken en culturen in deze landen heeft deze reis voor ons ook een spiritueel karakter. We willen onszelf verder ontwikkelen en zullen daarvoor proberen dicht bij de lokale bevolking te komen door vrijwilligerswerk en mogelijk het verblijf in kloosters. Tijdens de reis zullen we ook gaan nadenken wat we verder willen doen in ons leven. Welk werk past nu goed bij ons? Wat is nu echt belangrijk in het leven? In deze blog zullen we onze ervaringen bij houden. Zowel voor onszelf na terugkomst, alsook voor de thuisblijvers die graag een beetje mee willen reizen.

Actief sinds 22 Juli 2014
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 3423

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 April 2015

Van Oost naar Zuid Azië

Landen bezocht: